torsdag 30 april 2009

Heja Christer


Det är alltid kul om man ser nån släkting eller bekant på TV. Eller hör nån på radion.

Och jag kan inte påstå att det är så vanligt, vi är inte nån kändisfamilj. På TV har jag möjligen varit en prick i publikhavet på nån idrottsmatch, och för några år sen kom jag i närbild i starten vid Stockholm Marathon, men det är nog allt för min del. Inte så imponerande.

Men nu ser jag att kusinbarnet Christer Smeds är en av 10 finalister som kandiderar som sommarpratare i SR:s Sommarprogram. Det var imponerande.

Sommar-programmet är ju en institution som jag tyvärr alltför ofta missar, men nästan alltid är det intressant och man har ju fått höra så många fantastiska historier och levnadsöden där, så jag ska försöka lyssna lite mer.

Och blir det Christer som vinner så reserverar jag tiden direkt. Och att rösta på kandidat nr 10 kan man göra här. Heja Christer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar