torsdag 16 april 2009

Misslyckat experiment

Jag gjorde ett experiment idag på långjoggingen, men det gick inge' vidare.

När jag är ute och joggar är det rätt trevligt om man hälsar på dom man möter, åtminstone dom som också är ute och joggar. Så jag försökte lite extra idag att få ögonkontakt med dom jag mötte för att se om jag kunde få dom att morsa.

Men de flesta tittar bara stint ner i backen. Av kanske 30 jag mötte var det färre än 10 som jag fick att åtminstone nicka lite avmätt. Och urvalet blev för klent för att säga nåt om resultatet, men möjligen har "mogna män" lite lättare att lyfta blicken från fötterna.

Men en tjusig fasan nickade vänligt åt mig i spåret, det var trevligt. Och ovanligt. Fasaner som sprang omkring överallt när man var grabb, dom ser man ju aldrig nuförtiden. Får dom för dåligt med mat, eller är det trafiken som kört bort dom? Det får bli funderingen på nästa joggingrunda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar