tisdag 21 april 2009

Nogranna kunder

Byggshopen Silvan som jag har gångavstånd till ska läggas ner, det är riktigt synd. Där har jag handlat mycket.

Utförsäljning nu med 40% på allt, så det kryllade med folk som köpte vad som helst och det var redan glest på hyllorna. Sticksågen jag var ute efter var redan slutsåld.

Men jag kan inte handla när det är sån rusning efter grejerna så jag köpte bara lite småsaker.

Behållningen var att kolla in ett kundpar som, liksom jag, var spekulanter på ett litet omonterat, obehandlat utebord för barn för 150 kr. Det fanns minst 50 bord i högen, kanske 75. Men paret tog tid på sig och gick igenom hela högen, vred och vände på vartenda bord och letade efter vadå? Dom höll på minst en halvtimme mens jag gick runt och handlade. Jag kunde inte låta bli att kolla in dom lite då och då och otroligt nog valde dom ut ett bord till slut så att det blev min tur.

Jag tog det översta bordet som dom ratat och kunde inte se ett enda märke att anmärka på. Tur att man inte är sån.

En annan gång såg jag en kärr... förlåt dam som klämde på varenda paprika i affärn innan hon blev nöjd. Den gången köpte jag inga paprikor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar