onsdag 29 april 2009

Vart blev ni av?


Jag Goooglade på några gamla klasskamrater från studentklassen 1963 igår - var blev dom av, hur gick det med dom?

Det var rätt kul, jag hittade ganska många.

Några hade tänkt till om yrkesval redan då minns jag och verkar ha hamnat där man tänkt, och även dom som blev kuggade mitt år verkar ha klarat sig senare och fått bra jobb. Läkare blev ett par stycken där föräldrarna var läkare, lärare blev några, andra fick datajobb.

En blev konstnär med affär i Stockholm, en uppfinnare och en hamnade i landslaget i bridge. Och en verkar ha lyckats extra bra ekonomiskt, i en artikel var han bland de högsta i inkomstligan i hans kommun.

Några verkar också bo kvar här i stan, men man känner väl inte igen dom längre.

Och en hittade jag tom i resultatlistan på ett motionslopp för joggare, honom ska jag fortsätta att kika efter på mina tävlingar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar