fredag 3 april 2009

IPRED är OK

Jag har egentligen inte något emot IPRED. För inte ska man få snatta.

Rättsosäkert säger kritikerna, men det verkar mest vara konstruerad kritik tycker jag.

Och så lite jag laddat ner så kan jag gott sluta med det. Jag kör med Spotify - då slipper man ju bränna skivor och hålla ordning på vad man har i sitt musikbibliotek, mycket bättre än att ladda ner.

Däremot gamla favoritfilmer som inte går att köpa längre och som aldrig mer kommer att visas på en biograf har varit kul att kunna få tag på på nätet. Törs jag ladda? Där kanske man kan hoppas mer på Joost, men än har dom varit dåliga att få filmrättigheter, fortfarande mest gammalt skräp.

Men vill jag ha musiken själv köper jag den gärna och jag har hört att LP-skivan är på väg tillbaka. Det skulle vara fantastiskt, känslan att lägga en vinylskiva på grammofonen skulle man vilja unna ungdomarna. Och med en modern grammofon kan man ju fixa Mp3-filer av musiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar