måndag 13 april 2009

Va' var'e jag sa

Jag sitter och kollar ifatt nyheter efter påskhelgen som jag inte hann läsa under helgen, barnbarna var viktigare. En nyhet var intressant - jag hade rätt!

Jag har ju tyckt att media varit så märkligt snälla mot alliansen jämfört med dom andra, och nu ser jag att det helt enkelt är så, åtminstone har Cision kommit fram till det när man analyserat nyhetsflödet. Och nu har jag också läst en massa bloggar och kommentarer där många tycker att det är bra och andra tycker det är dumt. Det är som vanligt alltså när det finns två sidor.

Men jag tycker det framför allt är märkligt. När media lät alliansen uttala sig och dom andra bara omnämns. Skumt. Det ärklart opinionen påverkas. Men varför gör dom så?

Jag tror drevet är igång redan inför 2010 och har väl mina funderingar på varför, men just nu var det var i alla fall intressant att Cision och jag kommit fram till samma sak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar