söndag 19 april 2009

Ernst har sina ljusa sidor

Jag har lite svårt för Ernst Kirschsteiger. Väldigt svårt, han är ju så irriterande hurtig.

Och så är han ju lång och snygg, verkar kunna allting och har så bra idéer så det är väl inte så lite avundsjuka också. Jag tål inte karl'n. Men nu ser jag att vi i alla fall har något gemensamt.

Ett av det bästa med att hålla till på landet tycker han (och jag också) är frihetskänslan med att lätta på trycket utomhus bakom knuten. Vi har fem små hus här på Stentorpet så det finns alltid något ledigt ställe när det trycker på, och skulle det vara upptaget överallt så finns det lite buskar här och var så här kan man alltid känna sig lugn. Jag trivs på landet.

Men annars har jag svårt för alla fixarprogram, Martin Timells Äntligen hemma också. Allt dom gör blir ju bra direkt, dom gör aldrig något fel. Och dom har alltid rätta verktygen.

I min värld är fixarprogrammen alltför verklighetsfrämmande. Star Wars och Sagan om ringen är mer verklighetstrogna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar