måndag 13 april 2009

Påsken snart slut

Och den var så aktiv, man är alldeles slut efter en sån här helg.

Jag har fått träffa alla barnbarna, det är det viktigaste när det är långhelg.

Spelade "Försvunna Diamanten" med Ellen, Casper lärde mig spelen på nya telefonen, Jag kollade Inspector Gadget med Clea och eldade i kaminen med Natan, men Nelly får jag hålla mig borta från än så länge, hon är lite skraj för morfar.

Våra närmaste grannar här på Stentorpet har vi inte sett till på hela helgen fast det varit så fint väder. För ett par veckor sen var det 20 cm snö på hela tomten, men nu är allt borta, men det är klart att det är rätt kletigt på gräsmattan än, ett par tre veckor med sol, sen är nog gräsmattan torr igen.

Det har nog aldrig varit så mycket vatten i ån - nästan en meter högre än vanligt, och det forsar som den värsta fjällfors. Så skönt att den långa vintern tog slut till slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar