lördag 4 april 2009

Fenomenalt Sven-Göran Eriksson


Han har fått sparken två gånger på ett år, det är ju rätt fenomenalt i sig.

Men det jag blev imponerad av var presskonferensen igår. På spanska.

Nu har han nog fuskat och tränat tidigare, men jag fick intrycket i K-G Bergströms intervju med Svennis i somras att han just lärt sig spanska. Och i så fall är det fenomenalt hur han pratade.

Och sättet han pratade spanska på var också imponerande. Där har ett helt folk något att lära. Ja flera folk, spanjorer, mexikaner, chilenare, hela gänget! Han visade att spanska kan pratas så att man hör orden ett och ett. Det går att prata spanska så att man hör vad man säger. Tack Svennis! Nu blev jag lugnare.

Jag har försökt se några spanska filmer utan text, och på sin höjd lyckats urskilja ett Gracias, så nu kan jag fortsätta på kursen i spanska med lite bättre hopp. Svennis - lägg av med fotbollen och ta jobb som spansklärare i stället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar