tisdag 14 april 2009

Vårpropositionen kommer i morgon

Det kanske inte är så upphetsande för de flesta, men jag gillar sånt där. Småtråkig politik och ändlösa monologer, men lite debatt och käbbel kan det ju också bli.

Jag brukar ofta följa TV-sändningarna från Riksdagen, speciellt lite viktigare debatter som ekonomi- och partiledardebatter. Häromåret såg jag en debatt från läktaren i Riksdagshuset, Göran Perssons sista riksdagsdebatt. Det var intressant och jag hoppas det blir fler tillfällen att besöka Riksdagen.

Men i morgon är jag lite extra intresserad om vi pensionärer äntligen får nånting all glädjas åt? Det har ju varit 0,00 hittills under alliansregeringen, men dom har varit lite kryptiska senaste tiden så kanske dom har nåt på lut.

Jag lägger champagnen på kylning för säkerhets skull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar