onsdag 8 april 2009

Peters Princip version 2

Folk som befordras en nivå för högt når sin inkompetensnivå. Det är Peters Princip. Dilberts chef med toppiga håret är ett bra exempel, och vi har väl alla haft chefer som kommit lite för högt i sin karriär.

Och jag har nog nått min egen inkompetensnivå nu med mina elektronikprylar, jag har nog köpt ett par för mycket. En variant av Peters Princip.

Nya datorn, trådlösa nätverk, nya skrivarna, mobiltelefonen, redigeringsprogrammen, video- och digitalkamera, GPS:en och det finns mera. Jag har gjort mitt bästa för att i kristider hålla hjulen rullande, men nu bidrar jag inte mer. Köpstopp!

För nu börjar den långa vandringen mot att försöka förstå allt och få allt att fungera som jag tänkt.

Det är tur att mina joggingskor än så länge är analoga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar