fredag 17 april 2009

Ett gott råd

Jag kommer gärna (alltför gärna tycker några) med goda råd. Här är ett till: Mitt i naturen.

SVT på torsdagar mer Martin Emtenäs. Och det är mycket Martins förtjänst att vi alltid kollar det här naturprogrammet. Han är en riktig naturbegåvning, hoppas SVT får behålla honom länge. I går blev det till och med intressant att lära sig mer om löss!

Han kryper ner i brunnen för att leta efter en urgammal ål, dyker i sjön för att leta efter ovanlig fisk, låter sig bitas av blodiglar etc. Och igår blev han biten av en vägglus.

Förra programmet var också intressant, då kollade han in småfåglarna på fågelbordet, och jag fick lära mig lite mer om mina matgäster. Dom vanligaste, talgoxe, blåmes och nötväcka hittar alltid hit, och så blir man glad när man ser nåt lite mer ovanligt. Och idag fick för första gången i år besök av ett domherrepar. Jag hoppas att dom kommer att bosätta sig i närheten och fortsätta att luncha på Stentorpet, dom är så fina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar