lördag 25 april 2009

Man lär sig nåt nytt varje dag

Idag lärde jag min att man ska vara försiktig med att dricka alltför kallt när man är ute och springer.

Några kollegor på jogg.se gjorde en långjogg idag 33 kilometer, och jag fick följa med. Dom springer mycket fortare än jag, men dom var snälla och höll mig sällskap första timmen innan dom försvann i ett dammoln.

Det första som hände då var att jag sprang fel, men det ordnade sig. Några extra kilometer var lite grann som bonus en så här fin dag med sol och över 20 grader. Men det är märkligt att åt vilket håll man än springer har man motvind. Det kunde nog inte ens Einstein ha förklarat.

Men vattnet tog slut, och framme i stan köpte jag en iskall Coca Cola på macken. Godaste jag druckit. Och det är ju koffein i den så man får lite extra energi - det behövdes idag.

Men när man sprungit långt ska den vara ljummen och avslagen - den här iskalla Colan gav ett rejält magknip, så det gick fort hemåt på slutet. Riktigt fort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar