tisdag 7 april 2009

Ny mobil


Jag har bara haft mobiltelefon i fickan i 10-12 år.

Innan dess kunde jag låna en 'tegelsten' på tjänsteresan, Ericssons Hotline var rätt frän, men vi hade inga egna telefoner. Och nu klarar sig inte minsta småunge utan egen mobil. Och inte jag heller, så jag har fått skaffa mig en ny. En Sony Ericsson 715.

Det är nog den 6:e eller 7:e som jag avverkar, så 1,5-2 år är nog så länge en mobil håller. Lite klent tycker jag, men man har ju den jämt med sig så den slits förstås.

På den första jag hade räckte batteriet i bästa fall 7-8 timmar, min nya ska klara 400 tim.

På den första jag kunde surfa med var det ett väldigt micklande innan det fungerade, den nya behövde jag inte göra nånting med, Internet fungerade direkt.

På den allra första gick det oftast att ringa, åtminstone när batteriet var laddat och man var i närheten av en mast. Den nya har så många funktioner att jag aldrig kommer att lära mig allt, men jodå, det går alldeles utmärkt att ringa med den.

Och om ett par år är det väl dags att byta upp sig igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar