torsdag 9 april 2009

Hockey är rätt tråkigt


Finalerna är över och Färjestad vann, jag har inte följt finalerna ett dugg.

Det är för många matcher, för lång serie och för många matcher i slutspelet. Och VM går för ofta och det är för många landskamper under året för att jag ska hålla uppe intresset, jag ser knappt någon enda match ens på TV. Men publiken kommer ju och det är väl lönsamt så det blir nog snarare fler matcher än färre.

Och NHL engagerar ännu mindre. Resultaten får vi varje dag i sporten och deras finalserie håller på ända till midsommar - helt ointressant. Möjligen att jag hoppas på Vancouver Canucks för Mats Sundin verkar ju rätt trevlig, men inte biter jag på naglarna precis när dom spelar.

Bättre förr: (har man hört den förut?) Spännande när Sverige vann VM 1957 i Moskva och vi satt klistrade vid radion. Eilert Määttä avgjorde med att kvittera till 4-4 mot Sovjet, då var det inte mycket kvar av naglarna, dom har knappt växt ut än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar