måndag 28 september 2009

Älgjakten drar igång

Då gäller det att passa sig vad man säger.

Man har ju hört jägare i debattprogram på TV bli upphetsade över vargen men dom går igång så himla intensivt så jag tror ibland att dom kör med det där: "Argumenten är svaga - höj rösten! "

Nu kom vi att prata älgar på kafferasten, och banne mig var det inte en jägare där. Den där lugna killen gick igång så jag nästan blev orolig. Jag försökte skämta lite först, men om ögon kunde döda skulle jag inte må så bra nu. Då är det lugnast att ligga lågt och ge sig. För inte har jag så mycket åsikter om det där, det är ganska oviktigt för mig, Inget att hetsa upp sig för. Och inte är jag rädd för vargen.

Men det är lite svårt att förstå att det är så infekterat. Inte många är ju beroende av jakten för sin inkomst och uppehälle nuförtiden, då ska man väl kunna skoja lite om problemet.

Men det tycker kanske inte jägarna, och överjägmästaren Carl-Gustaf själv var ju också lite orolig för vargen i debatten förra året minns jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar