söndag 20 september 2009

Kyrkovalet och Agenda

Jag tvekade ett tag, men jag bestämde mig sent för att gå och rösta. Och nu är det gjort.

Och jag brukar nästan alltid vara med i kyrkovalet. När jag ändå är kvar i Svenska Kyrkan känns det bra att också lägga sin röst i det valet fast det blev visst under 12 procent den här gången.

Sist var det lång kö i vallokalen minns jag, då skulle folk framför allt hindra att Sverigedemokraterna som var på offensiven då skulle komma med. Dom försökte i år också och lyckades få ihop ett gäng kandidater med tveksamma bakgrunder. Man får väl hoppas att det gick dåligt för dom. Det var kö i år också, men inte lika lång.

Ja här fick inte SD ställa upp alls. Dom hade glömt sätta på frimärke när dom anmälde sitt deltagande i valet så dom fick inte vara med alls! Anmälan kom inte fram. Lika bra det.

För SD gillar jag inte och dom ska väl inte bli vågmästare efter 2010-valet?

Agenda tog upp att Reinfeldt tappade humöret i morgonsoffan härom dan när han fick frågor om SD. Han verkar så skraj att bli beroende SvD:s Maria Abrahamsson var besviken. För Sverigedemokraterna vill vi inte ha in i riksdan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar