söndag 27 september 2009

Jan Eliasson dansar Square Dance


"Här är ditt liv" är ett sånt program vi brukar titta på om vi är hemma. I lördags såg vi Jan Eliasson.

Men det har väl börjat lite väl gubbigt den här omgången, ska man satsa en krona på en tjej nästa lördag? Det får bli vad det vill, vi kommer att missa det ändå.

Men Jan Eliasson, 69, är ju en ovanligt charmig och begåvad människa som det tyvärr finns för få av. Den bästa utrikesminister vi haft fast han bara hade jobbet några korta månader, synd att han inte fick fortsätta. Han är i en annan division än vår nuvarande, herr Bildt. Och Kofi Annan, 71, som var gäst är ju också så himla trevlig att lyssna på, och det finns inte många som har en vackrare röst heller. Och var köper han sina kostymer?

Det fick bli lite gubbigt i lördags, och nog är dom här herrarna rätt ungdomliga ändå, jag är nog gubbigare själv med mina 65?

Men en obekant begåvning hade Jan Eliasson som inte världen vetat något om, men som han nu har visat upp. Han dansar Square Dance! Det är en fin kunskap att ha och även om han liksom jag har lagt dansskorna på hyllan så visade han att kunskapen sitter där - jag blev nästan inspirerad att putsa upp mina gamla boots.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar