måndag 14 september 2009

Ett år till valet 2010

19 september nästa år är det val igen. Och i morgon öppnar riksdagen igen. Det blir nog ett kul politiskt år. Alliansens sista för den här gången?

Jag sitter gärna och kollar TV:n från riksdan, men imorgon hinner jag nog inte, jag får nog hamra istället. Och det är kul att sitta på plats på läktaren ibland också, det måste jag ta mig tid till i höst.

Alliansen har legat efter i opinionen hela tiden, men det kan hända mycket på ett år. Men arbetslösheten stiger och ungdomar har svårt att få jobb så visst har dom saker att ta itu med. Det är viktigare att ta itu med ungdomsjobben än att rutinmässigt köra med skattesänkningar. Den fjärde är ju på gång nu.

Men nu börjas det - tills sist 350 kr/mån mer i studiemedel till studerande som halkat efter, det kanske är bra, jag vet så lite om hur dom har det. Och det skulle inte förvåna om vi pensionärer får ett köttben vi också i höst, vi har ju inte fått en krona hittills, istället blivit lovade lite sänkning av pensionen nästa år.

Och så kanske man kan hoppas på några uppfriskande skandaler när kampanjandet sätter igång?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar