tisdag 15 september 2009

Photoshop


Jag har haft Photoshop på hemmadatorn hur länge som helst. Tidigare "lånad" från jobbet men sen i våras en högst egen licens betald med skattade pengar. Men jag har aldrig använt den.

Nog har jag försökt, men det är så trögt att komma igång hemma på kammarn utan någon att fråga och diskutera med. Men nu har kursen startat. Kurs i Photoshop Elements 7.

Och första träffen lovade gott. Alla åtta eleverna var tämligen flinka med datorn, magistern behöver nog inte traggla alltför grundläggande saker. Ändå är det intressant att av det som var basic, basic var det ändå några saker som jag inte tänkt på förut. Det finnas ALLTID nya saker att lära sig även om det man tror sig kunna sen länge, jag behöver visst fler datakurser.

Intressant också att av oss 8 elever var vi 2 killar, resten tjejer. Vad säger det? Tror vi killar att vi inte behöver gå på kurs, eller vad kan det vara?

20 sidor i läxa till nästa gång, men det här ska bli roligt - jag kör igång direkt! Nattsession?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar