lördag 26 september 2009

I år blir nog bullarna billiga

Bonden skördade åkern på andra sidan ån igår. Jag tror det var vete.

Vi har ju bara fyra sädesslag att hålla rätt på, men det är tillräckligt många för att jag ska vara osäker. Havre är lätt och korn tror jag också att jag kan, men jag är osäker på dom andra. Men jag gissar på vete.

Den här åkern är ganska liten, men det har växt bra där. Och lika bra på den stora åkern längs vägen till campingen som han också skördade, så i år måste det väl bli så mycket vete att det kan bli överskott på bullar med låga dagspriser och det är ju bra - kanelbullar är bland det bästa jag vet.

"Ska du ha dom i påse" frågade dom på kondiset en gång när jag beställde 3 bullar till kaffet.

Och jag blev imponerad av bondens skördetröska, det tog inte en timme för honom att skörda med en monstermaskin jag inte sett hos honom tidigare.

Men det var charmigare förr! Och bullarna var fina då också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar