onsdag 30 september 2009

Det värsta med datorn

Fast dom är så himla snabba går det ju åt så otroligt mycket tid att köra dom.

Alla mina kurser kräver övningar och jobb vid datorn. Tidskrävande övningar som jag sköter bra men det tar tid! Jag skulle lätt kunna bli sittande halva natten med Photoshop, Minnesbilder etc. Tom i en jazzlyssnarkurs behöver man datorn för att leta upp lite musik på Spotify.

Och snart måste jag ta itu med videokameran också - jag ska gå en kurs där också fast dom är rätt dyra.

Det var lite lättare förr - smalfilmerna som man klippte ihop klarade jag utan några kurser. Och diabilderna och fotoalbumet var rätt enkla. Vilken underbar tid! Men det tog ju massor av tid det också, klippa, montera, sortera etc gjorde man på sena kvällar. Och att skriva nåt som minnesbilder tex tog förstås massor med längre tid än nu, så det mesta är nog trots allt bättre nu.

Och nästa generation kameror, program och sånt kanske är 100 gånger bättre än nu och 100 gånger enklare (tveksamt), men det är ju det som finns nu man måste lära sig, och tid tar det. Trots snabb dator.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar