torsdag 10 september 2009

Elektriska verktyg

Jag plockade lite med mina elverktyg idag, tänk att man behöver så många olika grejer.

I första huset hade jag bara en elektrisk borrmaskin, hur klarade man sig?

Nu har jag 3 skruvdragare, 2 borrmaskiner, motorsågar, slipmaskin, cirkelsåg och sticksåg och lite till. Och en massa elektriska trädgårdsmaskiner. Och ändå skulle jag behöva fler. Tigersåg tex. Och bättre slipmaskiner. Elektrisk hammare? Och en ny sticksåg. Vedklyv. Och en ny... Man blir aldrig nöjd.

Idag jobbade jag mest med vinkelslipen, den köpte jag förra året, och redan nu skulle jag inte klara mig utan den. Idag hade jag den tom när jag grejade med cykeln.

Det är ju så himla mycket lättare med rätta maskinerna som dom alltid har på byggprogrammen på TV, men som aldrig jag har. Fast jag har så många.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar