onsdag 30 september 2009

Seniorspinning

Det var rätt kul - jag kommer säkert tillbaka nästa onsdag.

15 seniorer i tidiga morgonen på spinningcyklarna. Jag har kört spinning någon gång tidigare, men nu var det lite kortare program och lite snällare övningar. Och ska man börja dagen med spinning så är det bra att ta det lite lugnare.

Spinning är bra för man kan ju bestämma själv hur hårt man vill jobba. Men man kan ju inte låta bli att snegla lite på sina kamrater - vem kör hårdast? Vi karlar har ju nån löjlig tävlingsinstinkt i oss. Och nog tyckte jag det såg ut som jag låg rätt bra till.

Men i bakre ledet såg jag två damer som nog missat poängen med spinning. Vi andra spurtade, stod och trampade ibland, ökade och minskade tyngden som vi skulle, men under tiden satt damerna och trampade lugnt i knapp styrfart som om de var på väg till kiosken. Dom ökar nog farten nästa onsdag.

Och efter passet dukade gymmet fram kaffe och smörgås, det var ju trevligt men kändes lite löjligt, fördomar om seniorer antagligen. För inte får väl 'vanliga människor' kaffe? Men jag tog tom påtår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar