måndag 7 september 2009

Inrökta gamla grannar

Jag stöter på mina gamla grannar ibland. Och dom gör alltid samma sak.

Dom bodde förut mitt över gatan, men var lite knepiga - man fick aldrig nån kontakt med dom, dom hälsade aldrig. Och hade lite speciella egenheter för sig, men framför allt hade dom ALLTID en cigarett i munnen. Både hon och han.

Sen har jag sett dom i deras nya bostadsområde och några gånger utanför affärn och fortfarande ALLTID med en cigarett i mungipan. Både hon och han.

Och nu går jag ofta förbi deras nya affär. Dom har affären i en källarlokal, och antagligen är det ont om kunder, för ofta står dom utanför. Och ALLTID med en cigarett i munnen. Både hon och han.

Folk gör väl som dom vill förstås men det är svårt att inte låta bli att bli att reagera, nog vet väl alla att det inte är så lyckat med cigaretter? Det är omodernt nu va'? Men jag har ju inget med det där att göra och bryr mig förstås inte heller, då är det värre när man ser små fjortisar med cigaretter, då kan man vara sugen att varna dom. Men smygrökt har väl de flesta gjort och bara man inte blir så inrökt som mina gamla grannar gör kanske inte det så mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar