torsdag 24 september 2009

Kul med jobb på fritidshuset

Ensam på Stentorpet idag med ett intensivt jobbande.

Från tidiga morgonen till sena kvällen. Glömde kafferasterna, och lunchen käkade jag stående vid diskbänken framåt tre. Sena kvällsmaten fick avsluta arbetsdan, nu är jag klar med det här projektet så nu ska jag bara chilla ett tag. Ett projekt som vi skulle dragit igång i år är kvar, men jag väntar några veckor innan jag börjar tänka på det.

Värre är det för grannen Kjell som äntligen kommit igång med sin utbyggnad. Ja mycket är klart, det är 'bara' innejobbet kvar. Jag tittade in till honom idag, och han har jobb hela vintern om dom ska ha invigningsfesten till midsommar!

Men det är lite märkligt hur roligt det är att hålla på med sitt fritidshus, så här är det aldrig när man ska göra något i riktiga bostaden. Jo, kanske det var det en gång i första villan, men det gick snabbt över. Men i fritidshuset är det alltid nåt på gång, jag ska se i morgon om det inte är nån list jag kan såga till, eller kanske nån grop som ska grävas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar