torsdag 3 september 2009

Trådlösa hörlurar


Jag köpte ett par hörlurar till TV-n igår. Trådlösa.

Inte så märkvärdigt med det, och i en test jag precis råkat se var näst bästa Arkon HP3080. Fanns på Clas Ohlson för 399 kr. Bäst i test kostade 1200 och andra lurar kostade 7-8-900 sådär. Så det fick bli en Arkon. Nu köpte jag det billigaste igen.

Först som sist - dom verkar jättebra, nu kan Margareta och grannarna få somna lugnt på kvällarna när jag vill se nattfilmen, men inte var det så lätt att få igång dom.

Gröna lampan för Power lyste inte så jag tänkte gå tillbaka med dom direkt. Och nåt ljud i lurarna blev det förstås inte heller. Jag packade ner dom i kartongen men innan jag kom iväg gjorde jag en sista test. På datorn. Kanonljud och tablå! Hade varit pinsamt att gnällt i affären på grejor som fungerar så bra.

Men TV:n då? Jo det är ju så många inställningar - TV-ljudet ska justeras rätt, ljudet på digitalboxen ska justeras rätt och ljudet på hörlurarna ska justeras rätt. Då först lyser gröna Power-lampan som också säger att signalen är fin, det är ju inte så lätt att förstå.

Så nog måste man vara lite tekniskt intresserad tom för att få igång ett par hörlurar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar