söndag 16 maj 2010

Ett gott råd - Kaustik Soda

Jag fick ett tips av Kent häromdan och testade det igår.Funkade jättefint.

Jag brukar också ge jättefina råd bland, men mera sällan tar nån tar intryck, men då tänker jag bara "Jaja - ordspråket stämmer". För jag som följde Kents råd visar väl tydligt att ordspråket stämmer. "Den som följer råd är vis" och tvärtom.

Våra trädgårdsmöbler vi köpte för 3-4 år sen skulle inte oljas, det rådet följde jag inte. Jag har i stället oljat in dom med extra fin olja varje år, så nu var dom riktigt fula, gråa och smutsiga - luddiga. Man kunde nästan inte sitta på dom.

Men Kent hade en enkel lösning: Kaustik soda. Blandat med ljummet vatten och lite diskmedel var det riktigt kul att ge sig på möblerna, smutsen bokstavligen rinner av dom. Bäst blir det nog om man sen spolar av dom med högtryckssprutan, men den har jag glömt hemma i stan så jag kanske gör om proceduren senare, men det här fina rådet blir inte sämre för det - använd kaustik soda till dina utemöbler och trätrallen!

Nu har jag gett mig själv ett gott råd också - ta alltid med bärbara datorn till Stentorpet. Då är det lättare att dra sig undan och knacka lite på bloggen som blir lidande när vi är så många som svärmar kring datorn. Det är bara det att jag är så himla glömsk..                

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar