lördag 22 maj 2010

Fridstörare

Nu är det tyst igen, jag är klar med gräsklippningen. Första klippningen för året.

Lördagsmorgon, solen skiner, fåglarna kvittrar, grannarna tar sovmorgon - då drar jag igång gräsklippningen. Men jag hade inte så dåligt samvete, halv tio är väl OK? Och när vi ska sova middag eller äta lunch ute får vi väl igen. Grannarnas gräs är också långt.    

Jag borde klippt tidigare så det var jobbigt idag och svårt att få det fint, jag borde köra av gräset en gång till om några dar. Vi borde väl ha elektrisk klippare för miljöns och ljudets skull, men gräsmattan är så stor så det blir för bökigt med en lång sladd.

En batteriklippare kanske är bra, det finns en hel del såna nu, men jag tvivlar att jag klarar hela gräsmattan med en laddning. Grannen Bengt-Göran hemma i villan hade en batteridriven redan 1971 men jag tror att det inte är förrän nu de senaste åren som det börjar finnas batteridrivna på allvar. Lite dyra än, men när min Partner är slut om 6-7 år blir det nog en batteriklippare, då är dom nog både bättre och billigare än nu.

             

       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar