torsdag 27 maj 2010

Melodifestivalen i kväll, semifinal

Nog har det väl varit anonymt i år. Jag vet inget om'et.

Att det går i Oslo vet jag förstås och att Sveriges låt, This is my life, sjungs av Anna Bergendahl, men sen är det inte så mycket mer.Jag kanske tittar i kväll och allmänbildar mig. Nånstans läste jag att Azerbajdzjan är segertippade så jag gissar väl på dom jag också. Och Anna B. till finalen på lördag.

I ett program häromveckan råkade jag zappa in när Finlands bidrag för i år spelades, fioler och hoppa och skutta och jag tyckte det lät rätt bra, men den blev totalt nedgjord av den kvällens tyckare och blev bortröstad i tisdagens semifinal så jag har väl ingen känsla alls för vilken musik som kan slå.

Usch va gammal man känner sig när man tycker att alla bara står och skriker i såna här tävlingar. Men om jag kollar i kväll hoppas jag på åtminstone några låtar där man hör melodin och visst hoppas jag på Anna B till finalen. Heja Sverige!      


    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar