onsdag 19 maj 2010

Heldag i Stockholm

Vi har trängts på bussen, köat i en mängd köer, stressat och jäktat, fikat till hutlösa priser etc. men framför allt haft väldigt trevligt. Och vilket väder!

Vi var på Skansen och såg en massa barn uppträda på Rädda Barnens Dag, och höjdpunkten för vår del var Vittra Törnskogens Pippi-teater med Ellen och hennes klasskamrater, det var värt resan. Clea och Natan var också nöjda med föreställningen och att få klappa nyfödda älgkalvar bakom örat.

Men det är för mycket folk i Stockholm. Jag har inget problem att ta mig fram där på buss och tunnelbana eller att köra bil mitt i smeten, men det är alltid skönt att åka hem därifrån på kvällen. Det må vara att det är där jobben och pengarna finns, och jag har aldrig bott i Stockholm så jag vet väl inte riktigt hur det är, men nä, jag trivs bättre här där det är lugnt och skönt.

Innan hemresan tog vi en tur till byggmarknaden några km bort, det tog oss nästan en timmes restid.

I Sala är det bilkö när vi är fem bilar efter varann, och i Västerås kan det väl vara lite värre, men det är ju en annan division om man jämför, vi kör i gärdsgårdsserien.

Men det bästa med Stockholmstrakten är barnbarna så vi är tillbaka redan på lördag.                    

        

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar