tisdag 18 maj 2010

Lockpriser på grillar

Det är fint att få tag på något med bra pris, men det är sällan jag jagar runt efter billigaste priset.

Men vi behöver en ny grill, den vi har är för liten och så har den hängt med ett bra tag och börjar också  se lite för sliten ut. Hög tid för något nytt. Ibland kan vi vara uppåt 15 personer här på Stentorpet så den ska vara stor och så har jag kikat lite på den där rätt stora Weber, den måste väl vara bra. Men lite dyr. 2200 spänn tar dom för den i min favoritaffär.

Så såg jag att K-Rauta har ett lockpris för 1600. Fint - jag kan spara 600 på att åka förbi K-Rauta i morgon när jag ska till Stockholm. Dom la ner i Västerås för några år sen.

Men hoppsan - jag ska till Uppsala idag och så får jag höra att Ica Maxi matchar det priset med att sänka ännu mer - en tusing jamnt tar dom (ja 999 om man ska vara noga) så då tar jag det förstås.

999 mot normalpriset 2200 är alltså 1200 billigare, det är väl klart att jag köper där jag kommer ju att åka förbi Ica Maxi inom en timme. Och nu när jag tjänat 1200 tycker jag jag gjort en riktigt fin affär och känner mig lite förmögen för en gångs skull, jag kanske kan kosta på mig en extra tjock korv på kvällens grillafton.                        

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar