onsdag 26 maj 2010

Lockande utlandsflytt

Min gamle klasskamrat X ska flytta i sommar. Jag fick hans nya adress igår.

Det var längesen jag pratade med honom så det var kul att jag fortfarande står på hans maillista och det var en spännande flytt han och hans tjej ska göra - till Malta. Jag ska önska honom lycka till när han är på plats där i höst.

Lite lockande - dom har sålt bostaden i centrala Stockholm med bra vinst hoppas jag och antagligen gjort sig av med bohaget också för flyttlasset består av två resväskor! Lite lockande, tänk så mycket grejer man har i garderober och lådor. Att bara slänga allt på brasan och kasta loss, visst blir man imponerad på dom som törs. Och inte behöver man all bråte man samlat på sig! Och leva gott vid Medelhavet lockar väl de flesta.

X och jag var klasskamrater i åtta år (tror jag) och han fick sen en framgångsrik karriär (många av mina gamla vänner blev bra mycket mer framgångsrika än jag) och han pensionerade sig samtidigt som jag. Men bara det att det för honom som för flera andra av mina gamla vänner var det hälsan som gjorde att han slutade så tidigt, jag slutade mest för att kunna satsa på min framgångsrika karriär som marathonlöpare.

Nu vet jag ju inte riktigt varför han flyttar så jag kallar honom X för säkerhets skull, men jag hoppas verkligen att dom får det fint därnere och att vi kanske ses nån gång igen. Men nej, det blir nog inge sånt här för oss - trist att hamna så långt från barnbarnen. Och man behöver nog en kappsäck med full me' gull för att det ska funka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar