måndag 24 maj 2010

Hockey-VM slut, nu väntar vi på fotbolls-VM

Jag såg inte många matcher, ja faktiskt inte en enda från början till slut, men det var spännande ändå.

Igår var det ju dåligt väder och jag var ensam här på Stentorpet, så då såg jag lite mer, och så kul att Sverige fixade bronset. Utan dom allra bästa från NHL. Bortskämda miljonärer som inte vill ställa upp för Tre Kronor. Det var många nya i år, jag känner nästan bara igen Michael Nylander.

Dom som bara har svepskäl för att tacka nej när dom får frågan att var med borde inte bli tillfrågade nästa gång, jag tycker det krusas för mycket för dom. Dom har fått sin hockeyfostran här hemma och passar det sen inte att betala tillbaka med att kämpa i Tre Kronor så tycker jag det borde vara Tack och Good Bye med dom. Alla unga spelare i år visade väl att det går bra ändå.

Samma sak i fotboll. Låt spelare stå över nån gång när det finns skäl till det, annars är det  Tack och Good Bye.              

Fotbolls-VM blir väl inte som vanligt den här gången när inte Sverige är med, men nog kommer jag att kolla en hel del. Även om det är skrämmande historier man hör om hur fattiga behandlats när deras bostäder och små verksamheter kommit i vägen för Sepp Blatter och fotbollen. Det finns ingen rättvisa i världen.      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar