fredag 21 maj 2010

Så här blir det aldrig för Martin Timell

Innan jag sätter igång med att snygga till källarväggen tänkte jag flytta på vattenutkastet. Inte helt nödvändigt, men mer praktiskt på flera sätt. Skulle väl ta mig en timme tänkte jag.

Så jag började i morse och det gick rätt bra till en början. Lerigt och kletigt men rätt OK ändå. Bökigt bara när jag använder begagnade rörkopplingar, men så dyra som dom är måste åtminstone jag återanvända det som går, men gängen i plastdelen blir lätt lite sliten och det kan vara lite knepigt att få dom att dra åt.

Men så började också en av mina nya kopplingar krångla, gängen drog snett - det tog säkert en extra timme bara att fixa den. Och nu när allt är klart för att koppla på vattnet släpper en gammal vinkel, den enklare typen helt i plast som jag tänkte använda. Nu har jag kämpat en bra stund med den utan att få den att klara trycket när jag kopplar på vattnet. Händer sånt här för Timell?

Lerig von kopf bis fuss tog jag ett dopp i ån - ganska skönt faktiskt! - och nu åker jag ner till stan för att köpa en rörvinkel i metall, nog f-n  ska jag få slangen att sitta kvar! Och jag tröstar mig nog med lunch på stan.        

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar