fredag 8 oktober 2010

Dramatik på joggingrundan

Jag tänkte skriva en rad om dagens jogging idag. Det gick så bra på mina 14 km fast jag springer så lite nuförtiden.

Men så var det stor dramatik i stället, det är mer intressant. På väg hemåt rundar jag ABB Arena och Swedbank Park, och där var det inga matcher på gång förstås så här på fredag förmiddag.

Men oj, en polisbil med blåljusen på på cykelbanan. Och en till. Och en till. Jag räknade till fem eller sex stycken. Piketbilen var också med.

Mellan dom två sista bilarna gick två rader poliser med hjälmar och mellan dom ett gäng med ungdomar 14-15-åringar tror jag, både killar och tjejer.  Högst 20 stycken gick dom med nävarna i vädret och hojtade "Hata hata AIK, hata hata AIK". Klockan fem över elva en fredagsförmiddag. Vad sjutton var det?

Nu har jag kollat runt lite och inte kan jag se att det är nån hatmatch på gång. Kanske nån liten ungdomsturnering? Lite märkligt såg det ut i alla fall, eller var det bara på låtsas.

Var det på låtsas skulle kunna vara ett inslag i en polisutbildning eftersom dom var så många poliser, annars verkar det som dom tog i lite väl mycket, men vad vet jag - jag får kanske svaret i tidningen i morgon. Ungdomarna var visserligen högljudda men dom såg snälla ut ändå.

Var det på riktigt så hoppas jag dom växer ifrån det, det såg lite tuffligt ut att gå och hojta så där. Inte för att jag gillar AIK, men "hata" låter väldigt dumt. Möjligen om det gällt Örebro... Nej förresten, inte då heller. Nu ska vi vara snälla.      
          

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar