fredag 8 oktober 2010

Per Schlingmanns nya jobb

<b>Bättre för alla</b> Nu är det moderaterna och alliansen sJag tyckte det lät märkligt när jag läste om hans nya jobb som PR-chef för regeringen.

Och nu såg jag Mats Knutsons kommentar på sin Twitter. Så här skriver Knutson:

"Han ska se till att regeringens politik säljs in till väljarna. Så nära propagandaminister man kan komma."  


Intressant, det var lite så jag också kände, och så refererar Knutson till en statsvetare, Marie Demker,  som också är tveksam och ser risker med en "Spinndoktor"

"spinndoktor, professionell rådgivare inom politiken med uppgift att styra politisk information så att "rätt" budskap kommer fram i medierna." Så står det i Nationalencyklopedin. Ska man vara orolig? Och det är ju vi som skattebetalare som betalar kalaset. 


Jaja - han börjar på måndag, och då börjar väl journalisterna bevaka det här hoppas jag. Och han har gott om arbetsuppgifter kan jag tro. Han ska bl.a. förklara och sälja in att vi har Europas största regering.


Det bli en intressant politisk höst.      



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar