tisdag 19 oktober 2010

God mat från Sydafrika

Jag kom just hem från en kundträff med försäkringsbolaget. Rätt trevligt. Mycket folk. Men jag kände inte en kotte.

Stor bild >>Nu dröjer det väl inte många dar förrän dom ringer förstås och vill ha ett möte, men det är OK. Jag kan nog ha nytta av det. Men jag måste skärpa till mig och läsa igenom programmet i fortsättningen innan jag går någonstans, det gör jag aldrig.

Det har hänt alltför många gånger när jag ska på kurs t.ex. att jag glömt kolla när vi ska börja. Och var vi ska vara. Sånt kan vara bra att veta. Nu hade jag missat att träffen skulle börja med en matbit, det höll på att gå illa.

Stor bild >>Förra året åt vi i pausen, så jag gjorde mig ingen brådska idag, gick tom en extrasväng innan jag gick in en kvart efter starttiden, men den här gången skulle vi börja med att äta - serveringen var redan i full gång. Det hade jag missat.

Nåja, fler än jag var sena och det räckte till oss också, men vi som kom sist fick verkligen skynda oss. Synd, för dom bjöd flott med Sydafrikatema. Nån konstig hjort som jag glömt namnet på och en blandning av ris och potatis med ovanliga afrikanska  kryddor. Verkligen gott och gentilt. Det kändes lite som på 80-talet när alla kunde bjuda flott innan kriser och neddragningar.

Säljsnacket i all ära, men behållningen av träffen var förutom hjorten ett föredrag om Sydafrika. Det skulle vara mumma med en resa dit.

2 kommentarer:

  1. och kombinera med det här kanske http://www.comrades.com/

    SvaraRadera
  2. Oj - lite långt för mig va. 89 km i år. Jag tar en rain check tills jag tränat upp mig som riktig långdistansare. Jag kör ju sprint max 50 km.

    SvaraRadera