onsdag 23 november 2011

Bron tar slut ikväll

Saga
Jag är rätt sparsmakad när det gäller TV-serier som sänds i mer än 4 avsnitt, jag brukar undvika långkörare. Men Bron som gick i 10 avsnitt är ett undantag, och sista programmet sänds i kväll. Det ska jag se förstås.

Ska jag se serier prioriterar jag svenska. Onsdagar har jag följt Bron , måndagskvällar Anno 1790  och på söndagskvällar Starke man. Sen vill jag inte låsa upp mig mer. Jodå, jag ser missade program på Svtplay också förstås, men helst vill jag se på den "rätta" tiden.

Martin
Bron trodde jag inte vi skulle orka se, den var så skum från början, men sen har det blivit riktigt spännande - överlevde Saga och ska Martins son klara sig? Det får vi nog veta i kväll. Det har varit mycket action, blod och dramatik, och många namn att hålla rätt på, så vi har fått vara alerta när vi följt den här serien. Det får gärna bli en fortsättning nån gång på samarbetet mellan dansk och svensk polis över Öresundsbron.
bild
Tjuvarnas jul


Starke man med sossepampen Lars-Göran vinner klart över Robert Gustafssons figurer i  Gustafsson 3 tr på söndagskvällarna. Man har sina favoriter och "Sveriges roligaste man" hör inte till mina toppar. Downtown Abbey har jag försökt titta på, men jag har inte klarat det. Jag kommer inte in i den och det är väl lika bra det, den får vara.

Den 1 december börjar julkalendern, Tjuvarnas Jul - den ska jag se. Men orkar jag komma upp och se den på originaltiden 7.15? Knappast. Men som tur är ser jag att dom lägger ut den på Play direkt, så den kan jag kolla i sängen i mobilen när jag vaknar. "Verkar lite läskig" tyckte Clea, men den ska väl inte bli så farlig hoppas jag.  
  

1 kommentar: