torsdag 24 november 2011

Nytt inlägg på bloggen

Nu ska jag tänka högt en stund. Jag brukar skriva en rad på bloggen på morgonen, och då oftast en fundering från dan innan. Men nu är det sen eftermiddag och minnet från igår är borta med vinden, har det varit nåt idag i stället som är värt att skriva om? Jodå, nåt litet händer varje dag som kan bli ett blogginlägg.

Morgonjoggen? Skulle vara det då att min app mätte sträckan fel, det har aldrig hänt förut, så jag fick alldeles för bra kilometertid. Vädret? 11-12 grader och sol idag. Konstigt. Tjejen som cyklade på fel sida ner mot stan? Hon höll på att råka illa ut i en vägkorsning. Kön på Clas Ohlson?  Den har aldrig varit då lång, det kan man ljuga ihop nåt av. Mötet på banken? Nej, det är ju privat, men jag blev fundersam när en anställd frågade just mig i väntrummet vad jag hette och vem jag skulle träffa, muttrade och gick nedför trappan igen. Såg jag så skum ut?

Kanske att jag träffade min gamle arbetskamrat Per? En annan gammal arb.kamrat var på hans firma idag för att hålla kurs. Att man jobbar ihop och sen skiljs åt och hamnar på andra jobb kan man filosofera om. Och känner samhörighet direkt när man stöter på varandra. Fikat på bibblan?  Ja, dom hade inga kanelbullar - skandal! Jag fick brev från Google idag! Men pinkoden jag fick har jag ingen nytta av, mitt reklamkonto är i karantän tills vidare.  
Kevin, bara några knapptryckningar bort

Kursen jag ska på i kväll? Den ska jag återkomma till när det är nåt kul som händer. Det här blir andra träffen, och den kanske är lite för svår för mig, men några blogginlägg kommer det att bli längre fram.

Nej nu vet jag, jag kommenterar en artikel i Aftonbladet idag: "Six degrees to Kevin Bacon"  Lagom oviktigt och jag testade i morse hur många led jag har på Facebook från mina vänner, via deras vänner, via i sin tur deras vänner etc. tills man kommer till lite kändisar. David Batra hittade jag redan i led tre och i ett annat spår var jag i NHL i led fyra, nån TV-reporter, skådis och schlagerstjärna m.m. såg jag också efter 3-4 led.

Inte för att jag blir så mycket märkvärdigare, men lite kul är det väl att det är så korta vägar på Facebook. Och får jag tid nån gång ska jag lite mer seriöst leta upp hur många led jag har till Kevin Bacon. Återkommer.    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar