fredag 11 november 2011

Nu är bredbandet igång igen

Vi kör Tele2 i lägenheten via Kabel-TV, bredband, IP-telefon och TV men igår var det tvärstopp på bredbandet. Jag anade vad som var fel men väntade till nu på morgonen med att ringa, och då fick jag det bekräftat, abonnemanget var uppsagt!

Det är faktiskt mindre sladdar nu
Jag tecknade om vårt avtal för några veckor sen men var redan då lite fundersam hur det skulle bli som jag skrev på bloggen i det här inlägget:  "Undrar vad jag beställt"  Jag beställde från två säljare och som jag misstänkte blev det soppa, men inte värre än att det nog går att rätta till. Men riktigt vad jag beställt vet jag inte, det får visa sig när jag får räkningarna.

Jag hade tur idag att få prata med en bra kille på Tele2:s kundtjänst, lugn och kompetent, och jag höll mig väldigt lugn jag också. Jag tror aldrig att man får bättre hjälp om man skriker och härjar. Han trixade lite med mina inställningar, sen var det bara att flytta över min router och VoIP till LAN-uttaget så fungerade allt som det skulle, bara det att jag först fick kila ner till Clas Ohlson och köpa några elgrejer så att jag kunde plocka in allt i ett skåp. Margareta gillade inte att jag spred ut mina prylar på köksbänken.

Det jag har lärt mig av det här är att aldrig beställa nåt av en snabbpratande säljare per telefon, det är för stor risk att det blir något fel. Jag skulle ha TV:n också via LAN-uttaget, men den beställningen såg inte min kundtjänst-kille till, och det får vara ett tag tills jag ser att allt det här fungerar som det ska. Bredbandet, telefonen och senare räkningarna. Vem av säljarna som fått betalt kan man undra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar