tisdag 8 november 2011

Nu är restskatten är betald

Skatten är betald
Häromveckan gjorde jag några ändringar i fastighetsdeklarationen för att justera någon felaktighet så att jag nu får betala in lite mer fastighetsskatt till statskassan, och nu är alltså pensionärsskatten / restskatten också betald så mina skyldigheter mot staten är uppfyllda för det här året. Väl bekomme.

Man kan inte låta bli att tänka på grekerna och krisen där och italienarna också och deras ovilja att betala skatt. Där gäller det att komma undan så mycket som möjligt, fuska och mygla tills hela landet går i putten. Det finns många knep att sko sig själv.

Ja det är väl rätt vanligt att fuska hos oss också, fusket med assistansersättning tex har man läst om senaste veckorna som verkar vara utbrett, och svarta pengar som jag tycker är hutlöst kriminellt bekymrar andra inte dugg. Ordföranden för Kris i Örebro fick en lyxbil läser man om idag, och i Göteborg har det varit en massa mygel i byggbranschen, ruffel och båg och dom skyldiga brukar klara sig undan rätt bra trots fiffel.  Carema har bonusprogram för att spara in på blöjor till senildementa och familjehem som fuskar med dålig kontroll från myndigheten hör man också ofta om. Bildts oljeaffärer är kanske inte på fusksidan, men han har kommit för lätt undan misstanken att inte alltid ha rent mjöl i påsen.    

Jag har kanske också fläckar, man jag undrar vad en grävande journalist skulle få ut av att leta i mitt förflutna. Inga obetalda skatter i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar