onsdag 26 januari 2011

Det går bra för Sverige!

Heja Sverige!
Det är fint. Det går inte lika bra för mig. Det är dumt.

Jag har precis räknat ihop alla siffror för årets pension, dom sista uppgifterna kom idag, och det var väl OK, men heller inget att skryta med. Minus blir det, men det kommer jag att klara.    

Men det var dålig timing att bli pensionär just i dom här tiderna när pensionen skrivs ner varje år - en dryg tusenlapp per månad har jag tappat dom senaste åren. Hur det blir nästa år vet jag inte, jag har sett olika uppgifter, men det kommer nog att dröja innan jag är tillbaka på 2008 års nivå. Om någonsin....

Inte mycket att säga om'et, det är klart att vi pensionärer ska betala lite extra i skatt och bidra till Sveriges välstånd och räcker inte pengarna till våra pensioner så är det inget att göra. Det blir inte bättre om man är avundsjuk på dom som får glädjas åt att det går bra för Sverige, men fördelningen av överskott och plussiffror..... Nja.

Förtidspensionerade ungdomar bara ökar, i SVD idag kallar Ulf Kristersson själv det för "En politisk katastrof", ungdomsarbetslösheten är fortfarande för hög och gamla lämnas ensamma på nätterna. Det känns som det fortfarande det finns en del att göra i Sverige.      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar