tisdag 25 januari 2011

En ny pryl

Jag sov som synes dåligt häromnatten
Jag som redan för flera år sen bestämde mig för att inte köpa några fler elektronikprylar, men nu har jag ytterligare en ny leksak, en Logitech Squeezebox Radio. Först som sist, den här blev jag nöjd med.

Det var inget impulsköp, jag hade länge tänkt mig en internetradio, och så råkade jag vara nere på Netonnet i söndags och passade på att slå till. Kanske för fin för köket på Stentorpet, men det är där den ska stå. Riktigt bra ljud fast den är så liten och kompakt och förstås lättplacerad och lätt att ta med ut i trädgården i sommar.

Ganska lätt att få igång, men otroligt dålig handbok, i princip saknades den. Det blev inte heller några felsignaler när man gjorde något fel, man fick räkna ut det själv när inget hände. Man ska ju ange en del lösenord  tex, där tog det ett tag för mig att förstå att jag skrivit fel. Lite tips hur man ska söka kanaler kunde också vara bra även om det var rätt lätt att förstå just det. Programmera snabbtangenterna var lätt att räkna ut, men det hade varit ännu lättare med en rad i den obefintliga handboken. Batteri saknades och kostar 500 tillsammans med en fjärrkontroll, men jag vill bara ha batteriet. Jag har inte sett än om det går att köpa det så.

Jag lyckades till och med konfigurera den för Facebook utan handbok, men det var lite trickigt. Lite småkul att kunna kolla på vänners FB-fotoalbum i displayen på radion.

Så lyssnade jag på några låtar jag hade på egna datorn, och det gick bra det också, förutom att när jag så gick tillbaka till webradion hade alla snabbinställningar försvunnit. Det ska jag labba med ikväll, gjorde jag något fel? Inte jag, va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar