lördag 15 januari 2011

Nya Filmstaden i Västerås, bygget är i gång

Opening night 12 april 2012, det ser jag redan fram mot. Jag läste en artikel idag i vlt, lokaltidningen, att jobbet är i full gång.

Det har varit många lyft i Västerås de senaste åren och det här blir ett till. Det finns planer för hela det här området runt Smedjegatan, tex flera nya restauranger. Det är fint, vi har så nära dit när vi är hemma i stan.

SF Bio
Gamla (nuvarande) Filmstaden ser väl flashig ut, men är lite trång.











Ingen kommer att sakna gamla Filmstaden, den är så trång, men så skrev tidningen idag också om dom där gamla biograferna och dom kan jag sakna ibland. Lätt att bli nostalgisk. Jag har minnen från dom alla.

Skandia hade jag närmast till. Jag var inte gammal när jag lyckades smita in där och se en kvällsbio. Dom hade så fina lampor i taket i gammal fin stil. Saga var lite modernare och på Grand kunde man sitta i två och två i breda stolar. Lilla Röda Kvarn var liksom Odeon rätt sunkig medan Royal och Cinema var nya och fräscha. Det var rätt kul att gå mellan biografena och kolla programmen och, ännu viktigare, kolla på alla andra ungdomar. Var det nån man kände? Eller nåt snyggt att kolla in?

Men det var då det. Nu har vi 7-8 salonger i Filmstaden och så lilla Electra med smalare film. Det finns nästan alltid nån rulle som man borde se. Helst ser jag nog en svensk film.

Och nu blev jag sugen att gå på bio igen. Det blir nog en söndagsbio i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar