torsdag 27 januari 2011

Solsidan

Äntligen ett kul program på TV4. Solsidan kollar jag gärna. Bra skådisar och fyndiga skämt.

Så har jag sett att det blivit lite politisk debatt om programmet så jag var tvungen att läsa artikeln som Uje Brandelius   skrev häromdan, och det var ju en bra artikel, inte alls så överdriven som jag trodde efter att läst i några kommentarer. Det var en rätt saklig analys som jag till stora delar kan hålla med om.

Programmet är kul och skruvat, och det är ju så här det har blivit nu hos en del i Sverige så det är kul att det görs TV om det också. Jag kollar på programmet och tycker att Fredde och Mickan med alla sina pengar är löjliga typer och skrattar gott åt dom. Och dom andra har sina problem.

En bra slutsats gör Uje i sin artikel: "När man ser på "Solsidan" står det också klart att klyftan mellan Stockholm och övriga Sverige numera växt till en avgrund." Och även mellan grupper, men jag skrattar gott åt dom ändå.

Det som ev. gör en mörkrädd är de flesta läsarkommentarer till Ujes artikel i Aftonbladet, jag har skummat igen bra många av dom, och det är inte många jag kan hålla med om, men det är väl så folk tycker nu för tiden. Men programmet skrattar jag gott åt och det gör även Uje vad jag förstår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar