onsdag 5 januari 2011

Snösvängen i Solna

Här kommer Solnas snösväng att röja om 3-4 veckor!
Jag trodde nog att Anders överdrivit, men den här gången hade han rätt. Solna måste ha en av landets sämsta snöröjningar.

Man parkerar längs vägen utanför höghuset där Clea och Natan bor och jag skulle få leka med dom hela dan igår, men var skulle jag ställa bilen? Det första jag såg när jag kom dit på morgonen var en bil som kört fast och inte kom ut från sin parkering längs vägen. Och Anna körde fast i går kväll fick jag höra sen.

Jag hittade en parkering en bit därifrån, men det var nästan lika moddigt där. Man röjer visst bara en gång i månaden, på städdagen, sen får dom klara sig bäst dom vill, dom som bor där - otroligt!

Inte var det väl så här förr, eller...? Även här i Västerås klagar vi ibland på snöröjningen, men det är inte på långa långa vägar så dåligt som i Solna.

Här har det inte snöat på några dar, men då är dom i stället igång och tar bort snöhögar som dom missat under de värsta snöfallen, en liten traktor med plog dundrade i morse på cykelbanan nedanför våra fönster.

Det kanske är sämre i utkanterna av stan här också, men här i centrum fungerar det riktigt bra, i alla fall många gånger bättre än i Solna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar