fredag 15 februari 2013

Första intrycket är viktigt

Hur är det, man har visst bara några sekunder på sig innan man tycker Bu eller Bä om något efter första intrycket, men jag är alltid snällare, alla får en andra chans. Det här är domen över den Ipad vi köpte till dataföreningen efter att den fått en andra chans:

Att det blev en Ipad till föreningen var mest att ingen av oss hade någon erfarenhet av Apple samtidigt som Ipad är så populär, så vi räknade med att många av våra kommande elever kommer att fråga om just Ipad, bra att vara beredda.

Den är lätt att förstå och allt har fungerat som jag trott, men det är jobbigt med tangentbordet som är så känsligt. Det kanske man kan ställa in förresten så att man får lov att vara lite mer distinkt, det får jag kolla.

Men det jag absolut inte gillar är att den har så svårt att hålla sig till svenska. Inställd på Sverige överallt blir det ändå engelsk stavningskontroll, engelskt tangentbord, engelska ledtexter i Facebook t.ex. Sånt ska man inte behöva hålla på och krångla med. Jodå, jag fick till det till slut, men det ska ju bara fungera. Och Facebook är fortfarande på engelska.

Eftersom jag inte har vare sig en Android eller Windows-platta att jämför med så får det väl vara bra så här, en surfplatta är väl bra att ha, men den får stå långt ner på inköpslistan för egen del så jag ska nog hinna testa dom andra miljöerna också innan ett ev. köp. Då är det bättre att ha en bra smartphone. Men lite fler gratisappar ska jag ladda in.

 
    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar