torsdag 14 februari 2013

I väntans tider

Nedkomsten ska ske idag, jag bara väntar på ett glädjande SMS. Det skulle ju vara fint om det blev just idag på Alla Hjärtans Dag, på något sätt blir glädjen delad och större på just en sån här dag.

Jag trodde det var dags redan igår då jag fick tre SMS, men två sa bara att jag fått en räkning till Internetbanken och det tredje sa att vår gräsklippare var klar, vår Klippo har varit på vinterreparation för 980 kronor och nu vill Elman att jag kommer och hämtar och betalar den, men dom får allt vänta några veckor till.

Ett par modeller jag valde mellan
Det är fem veckor på dagen idag som jag gjorde beställningen. Jag hade gjort en grundlig grundforskning några veckor, läst broschyrer, gått runt i affärer, pratat med säljare, fått några goda råd etc. Lite löjligt, det är ju bara A Piece of Cake att byta mobiltelefon, men som Boye sa, "Det är resan som är mödan värd", inte kan man väl bara gå och köpa första bästa som dom råkade ha hemma. Vi pensionärer har inte så mycket att komma med så vi får allt krångla till det lite och göra små saker lite märkvärdigare än de är.

Så för att krångla till det lite så tog jag en modell som inte fanns i lager, vem vill ha en mobil som alla andra har? Nä, dom fick allt göra en beställning, kalla in ett andra skift på fabriken och dra igång hela proceduren med lagerpåfyllnad av allt som behövs för att tillverka en mobil. Produktplanering, ledtider, prognoser, anställningsintervjuer och ledningsgruppsmöten.
Min gamle trotjänare blev två år!

En nedkomsttid på 5 veckor är väl OK, men jag vet inte hur vanligt det är att man går över tiden i sådana här fall. Ska man vara riktigt noga återstår det 5-6 timmar till fem veckor efter själva konceptionen nere hos Tre, men efter kl 16 idag kommer jag att nervöst sitta och bevaka min gamla utslitna mobil och vänta på det förlösande SMS:et när nedkomsten har skett hos posten på ICA i Skrapan.

Ska bli spännande att se vad det blir. Blir det en amerikan? en korean? en japan? en kines? eller... En svarting eller en viting. Eller blå? Min senaste var en röd svensk-japan, men den finns ju inte kvar längre.          
    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar