torsdag 21 februari 2013

Ledighetskommittén har haft en aktivitet


Det här är en av mina favoritsysselsättningar, en promenad på stan. Utan något speciellt mål.
Tisdagkvällar på konserthuset = jazz

Det kommer att bli ännu bättre om en månad eller så när snön börjar försvinna, men det var fint idag också.

Jag började nere på konserthuset där jag köpte biljetter till en jazzkonsert (med rabatt som medlem i Jazzens Vänner) och strosade vidare genom Punkt till Gallerian. Där ska min frisör, Klippstugan, flytta in när Sigma bygger om. Trenden nu i Västerås är att galleriorna byggs om så att affärerna i stället har entré utifrån gatan, det tycker jag är dumt, det är så skönt så här års att gå runt i galleriorna. Punkt, Gallerian och Igor blir kvar som gallerior medan Sigma, Centra och Skrapan  byggs om. Och sen vet man ju att om 10 år byggs det om igen, då är väl gallerior trendiga igen.
Här öppnar  snart en ny sushibar

Men NCC säger att Västerås ska bli Sveriges bästa city, det låter ju bra.







Kommer 2014. 

På mina citypromenader hamnar jag nästan alltid på biblioteket på väg hem. Jag tänkte låna nåt i Mediejukeboxen men hade glömt USB-minnet så det blev läshörnan i stället med lite tidningar. I Sala Allehanda läste jag att en gammal arbetskamrat blivit ny tränare för Salas innebandylag och ska rädda tjejerna kvar i Superligan, lycka till Per! Och i några datatidningar lär man sig alltid något nytt, nu förstår jag bättre hur Googles Project Glass fungerar, såna ska jag ha!

Sent omsider kom jag hem lagom till kvällsmaten där Margaretas delikata tzatziki gav en touch av sommar fast jag blev rätt frusen av den här promenaden.      

      



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar